بلاگر فارسی

برچسب‌ها: 0 نظرات

سرویس سیاسی جرس: روزنامه کیهان امروز پنجشنبه اول مرداد 1388 در تیتر اصلی خود نوشت: اساتید و طلاب با صدور بیانیه ای اعلام كردند حمایت گسترده از آیت الله یزدی در حوزه علمیه قم

« 306 نفر از اساتید، علما، پژوهشگران و مبلغان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حمایت قاطع خویش را از سخنا ن آیت الله یزدی در نقد خطبه های رفسنجانی اعلام كردند.

در ابتدای این بیانیه خطاب به آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم و نائب رئیس مجلس خبرگان آمده است: حوزه های مقدسه علمیه و روحانیت معظم شیعه، در طول تاریخ، پاسداران بزرگ سنگرهای عقیدتی و مدافعان حقوق مردم و تكیه گاه آنان در آشوب ها و فتنه ها بوده اند و حضرت عالی بحمدالله یكی از این استوانه های سرفراز هستید كه با درك شرایط به روشنگری می پردازید.

علما و طلاب قم در ادامه بیانیه خود با انتقاد از اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی تصریح كرده اند: فتنه ای كه پس از انتخابات با مدیریت دشمنان انقلاب اسلامی و با بی تدبیری برخی افراد در داخل كشور، پدید آمد، پس از سخنا ن خیرخواهانه و جامع الاطراف ولی فقیه زمان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای- دامت بركاته- ابعاد آن آشكار و با درایت نظام و آگاهی مردم مهار شد و انتظار این بود كه رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر، آرامش به وجود آمده را پاس بدارند و دسیسه های دشمنان را آشكار كنند، ولی در كمال ناباوری در قامت رهبر اپوزیسیون و اقلیتی كه خود را اكثریت می پندارد، ظاهر شد و با سخنانی متعارض با متون روایی و فقهی و نظرات فقیهان و متكلمان بزرگ شیعه، جنبه دینی مشروعیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با كتمان ده ها آیه و روایت در باب رهبری الهی و فصل الخطاب بودن سخنان ولی فقیه، به تكرار سخنان كاندیدای ناكام و حامیان رسانه ای او پرداخت. این سخنان، آن قدر تعجب آور بود كه محسن مخملباف سخنگوی ستاد آقای موسوی در خارج از كشور با تجلیل از خطیب نماز جمعه، گفت: «صحبت های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود.» متأسفانه اظهارات جناب آقای هاشمی، با استقبال گسترده رسانه های بیگانه و ضد انقلاب مواجه شد و موجب ناخرسندی مردم مسلمان ایران و نمازگزارانی كه سال ها به ایشان اقتدا كرده بودند، شد.


البته روزنامه کیهان به اسامی این اساتید و طلاب هیچ اشاره ای نکرده است. برخی از فضلای حوزه علمیه قم که مایل نبودند نامشان فاش شود به خبرنگار جرس در قم گفتند که این نامه به دستور حجت الاسلام اصغر حجازی رئیس دفتر مقام رهبری، پس از خطبه های نماز جمعه آیت الله هاشمی رفسنجانی، توسط حسین شریعتمداری نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان نوشته شده است. خبرنگار جرس در قم از هر یک از علما، فقها و فضلای شناخته شده حوزه علمیه قم از این نامه جویا شد اظهار بی اطلاعی کردند. بالاخره پس از تفحص فراوان معلوم شد که «اساتید» امضا کننده این نامه به زحمت به انگشتان یک دست می رسد و هیچکدام آنها بجز آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و حجت الاسلام ممدوحی شناخته شده نیستند.

سیصد نفر باقیمانده «طلاب» مؤسسات ذیل هستند: اول، مؤسسه امام خمینی متعلق به آیت الله مصباح یزدی دارای ردیف بودجه دولتی، دوم، برخی اعضای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که زیر نظر مقام رهبری اداره می شود و در حکم انجمن اسلامی حوزه به حساب می آید و آن نیز دارای ردیف بودجه دولتی است. سوم، طلاب مدرسه معصومیه قم که زیر نظر بسیج اداره شده به پادگان معصومیه مشهور است و طلاب آن پای ثابت تعرض به مراجع و شخصیتهای ناهمسوئی مثل هاشمی رفسنجانی را تشکیل می دهند. سطح تحصیل اغلب قریب به اتفاق افراد یادشده شرح لمعه است و تنها چهره شناخته شده ایشان حجت الاسلام قاسم روانبخش می باشد. امضاکنندگان این نامه همان طلابی هستند که راهپیمائی 28 خرداد را در حمایت از مقام رهبری در قم به راه انداختند و به هاشمی رفسنجانی و برخی مراجع اهانت کردند و از سوی آیت الله استادی امام جمعه قم به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. آش آنقدر شور بوده که حتی اعضای دارالحدیث حجت الاسلام محمدی ری شهری نیز حاضر به امضای این نامه نشده اند.

با توجه به اینکه امضاکنندگان نامه حمایت از آیت الله یزدی در حوزه علمیه قم هیچ محلی از اعراب ندارند، روزنامه کیهان ازانتشار اسامی آنها خودداری کرد. بسیاری ازعلمای حوزه برای تبری جستن از حمایت از فرد بدنامی مانند شیخ محمد یزدی به خبرنگار جرس گفتند چرا کیهان اسامی امضا کنندگان چنین نامه مهمی را آشکار نمی کند؟

این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 نظرات برای “اسامی 306 حامی آیت الله یزدی در حوزه علمیه قم!”

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس