بلاگر فارسی

0 نظرات

عبدالله عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ درباره رویدادهای پس از انتخابات گفت: از روز ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد، تمام مسئولیت کنترل اغتشاشات برعهده سپاه و نیروهای بسیجی گذاشته شد.

عبدالله عراقی گفت: نیروی انتظامی از ۲۳ خرداد برای کنترل اغتشاشات اعلام کرد که به کمک بسیجیان نیاز دارد و بنابراین عده‌ای از نیروهای بسیجی وارد عرصه شدند اما از ۲۵ خرداد همه امور به دست سپاه و بسیج افتاد.

این فرمانده سپاه پاسداران در شرایطی از ورود نیروهای سپاه و بسیج برای سرکوب اعتراض‌های مردمی سخن می گوید که از سوی دیگر درباره موضوع مسجد لولاگر در خیابان آزادی در روز ۲۵ خرداد، ادعا می‌کند که نیروهای بسيجی‌ مسلح مستقر در این مسجد، بيش از دوساعت از اغتشاشگران کتک خوردند و با وجود آتش سوزی در پايگاه این مسجد، حتی يک تير توسط بسيج شليک نشد.

عبدالله عراقی برخلاف گزارش‌ شاهدان عینی، ادعا می‌کند که معترضان از درون مسجد لولاگر به مردم شليک کردند و این کار به نام بسيج، نيروی انتظامی و اطلاعات تمام شده است.

این فرمانده سپاه ادعا می‌کند: بر اساس قانون اساسی، سپاه و بسيج وظيفه دفاع از نظام و دستاوردهای آن را برعهده دارند و هر جايی که احساس کنند به نظام خدشه وارد شده باید واردعمل شوند.

وی همچنین ادعا می‌کند که دشمن به دنبال کشاندن و گستردن اغتشاش به درون دانشگاه‌ها است.

به باور وی، برخی قصد دارند همزمان با بازگشايی دانشگاه‌ها، «اغتشاشات» را به اين فضای فرهنگی برده و اذهان عمومی را منحرف کنند.

گفتنی است چند روز پیش، محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به دانشجویان بسیجی این اختیار را داد که برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی در دانشگاه‌ها، واکنش نشان دهند و «منتظر فرمان مافوق نباشند.»

گستردگی جمعیت و قدرت هماهنگی معترضان با بهره‌گیری از فضای مجازی، از دیگر ویژ‌گی‌‌های اعتراض‌های پس از انتخابات است که به گفته فرمانده سپاه محمد رسول الله، این جریان را با دیگر موارد اعتراض‌ها از جمله در کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸، متفاوت کرده است.

وی همچنین برخلاف گزارش‌های رسمی که آمار کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات را ۳۰ نفر اعلام کرده بود، گفت که ۲۴ نفر از هر دو طرف درگیری کشته شده‌اند که یا «شهید» محسوب شده‌اند یا تحت‌پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند.

بنا به ادعای عبدللله عراقی، ۱۲ نفر از نیروهای بسيجی در حوادث پس از انتخابات کشته شده‌اند که پیش از این برخی منابع نزدیک به سپاه شمار آنها را کمتر از این عدد اعلام کرده بودند.

گفتنی است کمیته ویژه پیگیری وضعیت جان‌باختگان و بازداشت‌شدگان پس از انتخابات که به پیشنهاد میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل شده بود و دفتر آن یک ماه پیش مهر و موم شد، اعلام کرده بود که ۷۲ نفر در رویدادهای پس از انتخابات کشته‌شده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ درباره این موضوع ادعا می‌کند که «شمار زیادی از ۷۲ نفری که از آنان به‌عنوان کشته‌شدگان ياد می‌شود، در داخل يا خارج کشور به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.»

این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 نظرات برای “مسئولیت سپاه و بسیج در ناآرامی‌های پس از انتخابات”

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس