بلاگر فارسی

برچسب‌ها: 1 نظرات


خلاصه:
با مشخص شدن اسامی کشورهایی که نمایندگان آنها در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد اجللاس عمومی سازمان ملل را ترک کردند یا از ابتدا در جلسه حاضر نشدند، به تدریج معلوم شده که تنها 45 هیات در زمان سخنرانی احمدی نژاد در سالن حضور داشته اند که بسیاری از این هیات ها نیز توسط دیپلملت های رده پایین نمایندگی می شده است. به عقیده آگاهان به تاریخچه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، برخورد دیروز جامعه جهانی با سخنان احمدی نژاد، بی تردید یکی از گسترده ترین موارد تحریم سخنرانی یک مسوول سیاسی در تاریخ این نهاد بین المللی بوده است.

سپیده عبدی:


با مشخص شدن اسامی کشورهایی که نمایندگان آنها در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد اجللاس عمومی سازمان ملل را ترک کردند یا از ابتدا در جلسه حاضر نشدند، به تدریج معلوم شده که تنها 45 هیات در زمان سخنرانی احمدی نژاد در سالن حضور داشته اند که بسیاری از این هیات ها نیز توسط دیپلملت های رده پایین نمایندگی می شده است.

به عقیده آگاهان به تاریخچه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، برخورد دیروز جامعه جهانی با سخنان احمدی نژاد، بی تردید یکی از گسترده ترین موارد تحریم سخنرانی یک مسوول سیاسی در تاریخ این نهاد بین المللی بوده است.

محمود احمدی‌نژاد دیروز در حالی در مجمع عمومی سازمان ملل در حالی به سخنرانی پرداخت که نه تنها اغلب صندلی‌های نمایندگان کشورهای جهان خالی بود، که در بیرون جلسه نیز یک جمعیتی چند هزار نفره در اعتراض به وی دست به تظاهرات زده بودند. تعداد این جمعیت به حدی زیاد بود که معترضان کشورهای دیگر، که کشور یک میلیارد و چهارصد میلیونی چین نیز از جمله آنها بود، با مشاهده تعداد بسیار بزرگتر ایرانیان حاضر اعتراضات کمرنگی را به نمایش گذاشته یا بعد از مدت کوتاهی محل را ترک کردند.

احمدی نژاد: پشت گرم به "رای قاطع مردم" هستم

محمود احمدی‌نژاد در چنین شرایطی در سخنانی چهل دقیقه ای که از سوی برخی ناظران "سخنرانی برای صندلی های خالی" توصیف شده است، خود را پشت گرم به "رأی قاطع ملت ایران" دانست و جمهوری اسلامی را "یکی از مردمی ترین حکومت های مترقی جهان" خواند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران، آن را "بسیار باشکوه و کاملا آزاد" توصیف کرد و با خبر دادن از آغاز "فصل نوینی برای شکوفایی ملی و تعاملات گسترده تر جهانی" در ایران، تاکید کرد که کشورهای غربی نمی توانند با دولت های متکی بر "مردم سالاری واقعی و حقیقی" مبارزه کنند.


رئیس‌دولت بدون کوچکترین اشاره ای به پرونده هسته ای ایران اعلام آمادگی کرد که به حل مشکلات بین‌المللی کمک کند و خواستار "قیام جمعی کشورهای جهان" در برابر وضع ناعادلانه موجود شد. او همچنین راه نجات بشر را پیروی از پیامبران دانست و اعلام کرد که جهان برای رسیدن به آزادی، کمال، رشد، امنیت و آرامش و صلح باید در انتظار ظهور امام زمان و عیسی مسیح باشد.

عدم اشاره احمدی نژاد به پرونده هسته ای، در حالی صورت گرفت که رییس جمهور آمریكا در سخنرانی خود در مجمع عمومی به حكومت هاى ایران و كره شمالى هشدار داد "اگر به خطرات ایجاد رقابت تسلیحات اتمى در شرق آسیا و خاورمیانه بى توجهى نشان دهند باید پاسخگو باشند." باراک اوباما اعلام كرد اگرچه واشنگتن حاضر به مذاکره با تهران بر سر پرونده هسته ای است، اما "صبر آمریكا همیشگى نیست."

در واکنشی دیگر، گوردون براون نخست وزیر بریتانیا تهران را به انزوای بیشتر و تشدید تحریم‌ها در صورت ادامه روند فعلی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تهدید کرد.

نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه نیز هشدار داد که عواقب پاسخ "مبهم" دولت احمدی نژاد در خصوص فعالیت‌های هسته‌ایش‌"وخیم" خواهد بود. وی در عین حال، در جریان نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به پیشنهاد تهران مبنی بر مبادله کلوتید ریس که در ایران زندانی است با یک ایرانی متهم به قتل شاهپور بختیار اشاره کرد و آن را یک "باج‌خواهی غیرقابل قبول" دانست.

در یک تحول مهم دیگر، دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در مورد نوع مواجهه با مسئله ایران اظهار داشت که "شاید تحریم امری اجتناب‌ناپذیر باشد". تحلیلگران تاکید دارند پس از دیدار اوباما و مدودف، موضع دو کشور در خصوص ایران به هم نزدیک شده است.

این مطلب را به اشتراک بکذارید

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

1

۶ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۱۶
ناشناس :

سلام سیاوش عزیز درود بر شما
کوروش هستم از بلاگ خانه ی رایمند

داداش خوبی بقول یاسر دوست اینترنتی ما که می گه از هر زاویه ای که به این مردک مگاه کنی چهره ی کریهه ی دارد صددرصد شرکت کنندگانی که رفتند به کریهه بودن او نبودند و آنهایی که مانندن از خود او کریهه تر بودند

به ایت واقعیت گوش فرا بده

راستگویی و سیاست :

( وینستون چرچیل ) از کنار مقبره ای می گذشت که روی آن نوشته بود : (اینجا ، آرامگاه مردی راستگو و سیاستمداری بزرگ است . )

چرچیل با تعجب گفت :

(( اولین باری است که می بینم دو نفر را در یک قبر دفن کرده اند. ))

چرچیل نخست وزیر فقید بریتانیا ، در دنیایی سیاست و در میان سیاست پیشگان یک استثناء و سمل سیاسی گری شناخته می شود و هر وقت بخواهند سیاستمداری را محک بزنند او را با چرچیل مقایسه می کنند و یا حتی می گویند : (( فلانی چرچیل است )) .

این سیاستمدار معروف انگلیسی جمله ای دارد که می گوید : (( دروغ از دهان یک سیاستمدار خارج می شود ، اما میلیون ها نفر دیگر آن را به عنوان راست در جامعه تعریف و تکرار می کنند ! ))

همین آقای چرچیل در کتاب خاطرات خود می گوید ( ج 3 ص 289 ) در کودکی و نوجوانی به دروغ گفتن عادت کرده بودم و مادرم از اینکه پسرش دروغگو شده بود بسیار رنج می برد ! اما پدرم او را دلداری می داد و می گفت : (( این پسر با اخلاقی که پیدا کرده ، در آینده سیاستمداری بزرگ ، بلکه رهبر مملکت خواهد شد ! ))

جملات قصار چرچیل :

چرچیل علاوه بر شهرت بسزایی که در تاریخ سیاست و در میان سیاسیون معروف جهان دارد در بذله گویی و طنز پردازی هم مشهور است . جملات قصار او غیر از ظرافت های ادبی و بیانی ، شامل تذکرات هشدار دهنده و عبرت آمیزی است که به چند جمله از آن اشاره می کنیم .

یک : هیئت دولت عبارت است از اجتماع چند نفر آدم مهم که به تنهایی قادر به لنجام هیچ کاری نیستند ولی به طور دسته جمعی می توانند تصمیم بگیرند که هیچ کار مثبتی نمی توانند انجام دهند !

دو : سیاستمداران دستان سیاه و تیره ی خود را با دستکش سفید پنهان می کنند !

سه : در سیاست هیچ جایی برای اخلاق وجود ندارد !

چهار : سیاستمداران واقعی ، مردم کشور و مردمان عادی هستند که دولت و مسئولین آن را با بردباری تحمل می کنند !

پنج : سیاستمدار صادق و روراست در کشورهای عقب مانده وجود ندارد ، اگر هم دیده شود مطمئن باشید که ایستاده و آماده است تا (( خریده )) شود و در اختیار صاحبان منافع قرار گیرد !

بیان دیدگاه خود در کادر زیر

طراحی شده توسط زنورس | تبدیل شده توسط قالبهای پلاس